Een warme dienstverlening op maat
We voelen de signalen dat de dienstensector aan warmte verliest. Afsprakensystemen en werken via de computer heeft zijn voordelen, maar zeker ook nadelen. We ervaren dit bij alle overheidsinstanties, banken en andere diensten. We gaan voor de voordelen van digitalisering in combinatie met het inzetten op de warmte van de dienstverlening. Daarom zijn we dit jaar al gestart met een sterk uitgewerkt stappenplan om die eigen dienstverlening warmer te maken en te verbeteren.
- Een onthaal waar altijd iemand klaar staat om uitleg te geven.
- Ruime openingsuren.
- Een snelloket om zaken af te halen zonder afspraak.
- Vrije inloopmomenten waarop geen afspraak nodig is.
- Alle diensten samen brengen op 1 locatie: OCMW, bibliotheek, gemeentehuis, politie, toerisme
- Blijven zoeken naar schaalvoordelen door samenwerking
- In het nieuwe gemeentehuis ook ruimte voor diensten van een dienstencentrum
- Afhaalkluisjes zodat het gemeentehuis zowat 24/7 open is.
- driejaarlijks onderzoek die de warmte en de kwaliteit van de dienstverlening toetst.
- Uitrol van ons ‘Pilootproject Nieuwe Inwoners’ om ook hen een warm ontvangst te geven.